Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufes.br/handle/10/4828
Title: Função exponencial : definição, caracterização e aplicação
metadata.dc.creator: Gadioli, Anderson Oliveira
Keywords: Matemática;Função exponencial;Problemas;Gráficos
Issue Date: 25-Jun-2015
Publisher: Universidade Federal do Espírito Santo
Abstract: A presente dissertação trata de uma abordagem a respeito do ensino da função exponencial para os professores de matemática. Esse trabalho se embasou nos estudos de LIMA (2010), DANTE (2014), EVES (2004), IEZZI (2011) entre outros para justificar a importância deste ensino nas séries finais da educação básica. Sabe-se que o ensino da matemática vem passando por momentos delicados nestas últimas décadas, por isso é importante ampliar conhecimentos para que se tenha uma nova abordagem neste ensino e se aplique de forma clara. Desta maneira, acredita-se que haja um maior empenho por parte do professor e do aluno no sentido de que se acabe com este ranço que é o estudo da matemática. Portanto, num mundo onde novas tecnologias e informações são mais acessíveis, os modelos matemáticos se tornam um facilitador quando se necessita resolver problemas e analisar gráficos. PALAVRAS-CHAVE: Matemática, função exponencial, problemas, gráficos.
The present dissertation deals with an approach regarding the teaching of exponential function for teachers of mathematics. This work has served in the studies of LIMA (2010), DANTE (2014), EVES (2004), IEZZI (2011) among others to justify the importance of this teaching in the final series of basic education. It is known that the teaching of mathematics is going through delicate moments in the last few decades, so it is important to expand knowledge for a new approach in this teaching and clearly applies. In this way, it is believed that there is a greater commitment on the part of the teacher and the student in the sense that if you finish with this rancid which is the study of mathematics. Therefore, in a world where new technologies and information is more accessible, the mathematical models become a facilitator when you need to troubleshoot and analyze graphs.
URI: http://repositorio.ufes.br/handle/10/4828
Appears in Collections:PROFMAT - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tese_9185_Versão_final_Anderson_07_2015.pdf1.88 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.