PROFMAT - Programa de Pós-Graduação em Matemática em Rede Nacional
URI Permanente desta comunidade
O PROFMAT - Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional é um curso semipresencial, com oferta nacional, realizado por uma rede de Instituições de Ensino Superior, no contexto da Universidade Aberta do Brasil, e coordenado pela Sociedade Brasileira de Matemática.
Navegar
Navegando PROFMAT - Programa de Pós-Graduação em Matemática em Rede Nacional por Assunto "Aprendizagem"
Agora exibindo 1 - 5 de 5
Resultados por página
Opções de Ordenação
- ItemDificuldades na aprendizagem da matemática: um estudo com alunos do ensino médio(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Bayer, Valmecir Antonio dos Santos; Fantin, Silas; Ccoyllo, Rosa Elvira Quispe
- ItemDiversificando o ensino de matemática com ênfase na resolução de problemas(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Guimarães Filho, Florêncio FerreiraThis study begins with a brief account of my professional experience and a remark made to appropriate the statistical data of a state school, which I linked meeting. It has been found that it has a considerable rate of failure in Mathematics, and a regular performance in this discipline in external evaluations. In an attempt to identify the causes, was made an observation of lessons, interviews with students and teachers, where we realized that fit present a proposal to diversify the teaching of this discipline in order to improve student learning and hence their performance in evaluations. This discussion extends in the second chapter, which briefly questioned is the way this course has been taught in most schools. É also presented an account of a successful experience. In the third chapter, based on my vision teacher and former manager, I present an educational proposal emphasizing motivation and diversification. From the fourth chapter, problem solving takes the role of main theme of this dissertation and is seen on various aspects. First, we used the mathematics of history to understand the degree of interest of the ancient mathematicians in this theme. In then it is treated as a teaching strategy for teaching mathematics. In the final chapter, we present a series of problems solved, well chosen criterion, which explores various techniques and solving strategies. We ended by suggesting to readers, a list of problems containing some tips and answers.
- ItemO ensino de parte da geometria do ensino fundamental: análise de dificuldades e sugestão de sequência didática(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Rosado Filho, Moacir; Guimarães Filho, Florêncio Ferreira; Pereira, Orlando dos Santos
- ItemO ensino-aprendizagem de matemática através de projetos envolvendo profissões: um estudo de caso no ensino fundamental(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Rosado Filho, Moacir; Guimarães Filho, Florêncio Ferreira
- ItemUma proposta de sequência didática para o ensino de matrizes no Ensino Médio(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Rosado Filho, Moacir; Rosado Filho, Moacir; Guimarães, Andréa Gomes; Silva, Domingos Sávio Valério