PROFMAT - Programa de Pós-Graduação em Matemática em Rede Nacional
URI Permanente desta comunidade
O PROFMAT - Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional é um curso semipresencial, com oferta nacional, realizado por uma rede de Instituições de Ensino Superior, no contexto da Universidade Aberta do Brasil, e coordenado pela Sociedade Brasileira de Matemática.
Navegar
Navegando PROFMAT - Programa de Pós-Graduação em Matemática em Rede Nacional por Título
Agora exibindo 1 - 20 de 60
Resultados por página
Opções de Ordenação
- ItemAnálise das raízes complexas de uma equação quadrática e estudo de números complexos no ensino médio(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Ccoyllo, Rosa Elvira Quispe; Bayer, Valmecir Antonio dos Santos; Villanueva Zevallos, Juan Elmer
- ItemAplicação do software geogebra ao ensino da geometria analítica(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Bayer, Valmecir Antonio dos Santos; Rosado Filho, Moacir; Abdón, Miriam Del Milagro
- ItemAplicações do Software GeoGebra ao ensino de funções(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Rosado Filho, Moacir; Guimarães Filho, Florêncio Ferreira
- ItemÁreas sob curvas: uma sequência didática para o ensino médio(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Valentim, Fábio Júlio da Silva
- ItemAtividades colaborativas com o geogebra: uma proposta de ensino de geometria plana(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Valério, Domingos Sávio; Valério, Domingos Sávio; Rosado Filho, Moacir; Fantin, Silas
- ItemCálculo de áreas de algumas figuras planas(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Silva, Domingos Sávio Valério; Guimarães, Andrea Gomes; Bayer, Valmecir Antonio dos Santos
- ItemDificuldades na aprendizagem da matemática: um estudo com alunos do ensino médio(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Bayer, Valmecir Antonio dos Santos; Fantin, Silas; Ccoyllo, Rosa Elvira Quispe
- ItemDiversificando o ensino de matemática com ênfase na resolução de problemas(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Guimarães Filho, Florêncio FerreiraThis study begins with a brief account of my professional experience and a remark made to appropriate the statistical data of a state school, which I linked meeting. It has been found that it has a considerable rate of failure in Mathematics, and a regular performance in this discipline in external evaluations. In an attempt to identify the causes, was made an observation of lessons, interviews with students and teachers, where we realized that fit present a proposal to diversify the teaching of this discipline in order to improve student learning and hence their performance in evaluations. This discussion extends in the second chapter, which briefly questioned is the way this course has been taught in most schools. É also presented an account of a successful experience. In the third chapter, based on my vision teacher and former manager, I present an educational proposal emphasizing motivation and diversification. From the fourth chapter, problem solving takes the role of main theme of this dissertation and is seen on various aspects. First, we used the mathematics of history to understand the degree of interest of the ancient mathematicians in this theme. In then it is treated as a teaching strategy for teaching mathematics. In the final chapter, we present a series of problems solved, well chosen criterion, which explores various techniques and solving strategies. We ended by suggesting to readers, a list of problems containing some tips and answers.
- ItemEducação financeira: uma prática na escola(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Silva, Domingos Sávio Valério; Rosado Filho, Moacir; Barbosa, Nelson Machado
- ItemEnsino de geometria e perspectiva: um olhar pelas fotografias(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Wrobel, Julia Schaetzle; Souza, Maria Alice Veiga Ferreira de; Ccoyllo, Rosa Elvira Quispe
- ItemO ensino de geometria por meio de construções geométricas(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Gonçalves Junior, Etereldes; Xavier, Magda Soares; Farias, Marcelo Ferreira
- ItemO ensino de parte da geometria do ensino fundamental: análise de dificuldades e sugestão de sequência didática(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Rosado Filho, Moacir; Guimarães Filho, Florêncio Ferreira; Pereira, Orlando dos Santos
- ItemEnsino dos pontos notáveis do triângulo com auxílio do GeoGebra(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Xavier, Magda Soares; Rosado Filho, Moacir; Sabeti, MehranIn this work we present two experiences in teaching triangle centers to eighth grade students. One was done using the traditional method, through the use of expository lessons, while the other was done through the use of the software GeoGebra. We also present some theorems about triangle centers, as well as activities with GeoGebra for the teaching of this subject
- ItemO ensino-aprendizagem de matemática através de projetos envolvendo profissões: um estudo de caso no ensino fundamental(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Rosado Filho, Moacir; Guimarães Filho, Florêncio Ferreira
- ItemEscola atual e a contextualização da matemática(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Bayer, Valmecir Antonio dos Santos; Guimarães, Andréa Gomes; Silva, Domingos Sávio Valério
- ItemO Estudo de Probabilidade no Ensino Médio(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Bayer, Valmecir Antonio dos Santos; Guimarães, Andréa Gomes; Silva, Domingos Sávio Valério
- ItemUma experiência com o software tabulae como auxílio no ensino de geometria(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Rosado Filho, Moacir; Rosado Filho, Moacir
- ItemFunção exponencial: definição, caracterização e aplicação(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Bayer, Valmecir Antonio dos Santos; Silva, Domingos Savio Valerio; Guimarães, Andréa Gomes
- ItemGeometria analítica no ensino médio: uma proposta com tratamento vetorial(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Valentim, Fábio Júlio da Silva; Simas, Fábio Luiz Borges; Ccoyllo, Rosa Elvira Quispe
- ItemGeometria nos vagões: conexões entre o ensino de geometria espacial e os tipos de vagões(Universidade Federal do Espírito Santo, ) Gonçalves Junior, Etereldes; Rosado Filho, Moacir; Farias, Marcelo Ferreira
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »